Missale

Zweistimmige Credos / Motettenfragment

F-yuut

Wien, Ă–sterreichische Nationalbibliothek, Fragm. 123a

Ivana Dobcheva, 2017

General Information

Former Shelfmarks: Olim 115, Olim Fragm. 94

Material: Pergament

Date of Origin: 2. Viertel / 2. Drittel 15. Jh.

Script, Hands:

Bastarda auf gutem kalligraphischem Niveau

Original Condition

Dimensions (Page Height): at least 300 mm

Dimensions (Page Width): at least 205 mm

Height of Written Area: 230 – 240 mm

Width of Written Area: 165 mm

Number of Lines: 9

Number of Columns: 1

Width of Columns: 165 mm

Current Condition

Dimensions: 123-1: 295-300 x 230-240 mm; 299-301 x 220-230 mm

Book Decoration

Description:

Rote Überschriften; rote Fleuronnéinitiale (ca. 4 cm groß).

Content

  • Content Item
    • Text Language: lateinisch
    • Title: Wieterer Nachtrag (Bastarda, 2. Drittel 15. Jh.)
    • Content Description:

      Fünf Hexameter über den rhetorischen Vortrag von Predigten - Gestum compone, non protrahe nec celer esto / lucida sint verba non aspera vilia numquam / vox non clamosa, thussim preme, sputa caveto / Sis paciens multum populo moderato latinum / undecim hec bene valent predicare volenti.

  • Content Item
    • Text Language: lateinisch
    • Title: Missale
    • Content Description:

      (1r) Zweistimmige Credo-Satz: [P]atrem omnipotentem factorem celi et terre ...-... nobis datur in summo polo sine termino; [De BMV] A: Regina celi laetare alleluia (Can 004597); Tropus: Alle domina flos virginalis ...-... ora mater resurgentis alleluia pro salute tue ga (?);

      (1v) Weitere zweistimmige Patrem-Vertonung: [P]atrem omnipotentem factore ...-... homo factus est factus est. Amen, die zweite Stimme bricht ab: consubstancialem patri per quem.

      (2r) Credo erhalten von sanctam katholicam et apostolicam ecclesiam. Confiteor unum baptisma bis et vitam venturi seculi. Amen. Rubrizierte Anweisungen: >Finito offertorio fac crucem super hostiam et dic< In nomine patris et filii et spiritus sancti. >Deinde tolle patenam cum hostia dicas< ...-... >Post hoc oremus et secreta et per omnia secula seculorum et cetera<, mit roten Kreuzen;

      (2v) Motete: [B]eacius se servans liberet ...-... malum coactus vitare, bricht ab.

    • Musical Notation: Unterschiedliche Notationssystemen auf roten Linien. Cantus-fractus Notation, Mensuralnotation, Choralnotation, Ars nova-Motette.
    • Secondary Literature: Klugseder, Robert. Quellen zur mittelalterlichen Musik- und Liturgiegeschichte des Klosters Mondsee. Codices Manuscripti, Zeitschrift fĂĽr Handschriftenkunde, Supplementum 7. Purkersdorf: BrĂĽder Hollinek, 2012, S. 232-40; Zayaruznaya, A. "Quotation, perfection and the eloquence of form: Introducing Beatius/Cum humanum." In: Plainsong and Medieval Music, 24(2), 129-166; Zayaruznaya, A. The Monstrous New Art, Cambrige 2015, S. 264-65.
    • Remarks:

      Eingaben in CantusPlanus.

  • Content Item
    • Text Language: lateinisch
    • Title: Nachtrag (Kursive, 2. Hälfte 15. Jh.)
    • Content Description:

      Am Rand und freiem Platz zwischen die Gesänge: Memoria mortuorum, u.a. mit Bezug zu Mondsee wie z. B. Abt Konrad (Chunradi) und Victoria Michaelis.

Host Volume

Title: Sermones de tempore

Date of Origin/Publication: 15. Jhdt.

Shelfmark: Wien, Ă–NB, Cod. 3883

Remarks:

Erschließungsdaten zum Trägerband [permalink].

Provenienz: Mondsee, Benediktinerkloster St. Michael (748-1791): Vorsignatur 'Lunael. f. 151'.

Art der Verwendung im Trägerband: Spiegel.